الگوهای ROI و ماشین حساب برای بسیاری از رشته ها

ساخت وبلاگ

در این راهنما ، شما در مورد نقش ROI ، فرمول آن ، چرا از آن استفاده می کنید ، چهار روش برای محاسبه به راحتی آن و روش های اضافی برای تجزیه کار خواهید آموخت. الگوهای Excle Excel را برای انجام انواع کارهای ROI ، از جمله معیارهای بازاریابی محتوا ، تجزیه و تحلیل ROI وب سایت ، ابتکار کیفیت مراقبت های بهداشتی ROI ، ماشین حساب ROI رویداد ، ماشین حساب ROI PLM ، IT ROI ، ماشین حساب اجتناب از هزینه و TCO ROI بارگیری کنید.

ROI و الگوی جریان نقدی

Cash Flow ROI (CFROI) یک پروکسی برای بازده اقتصادی یک شرکت است. این بازده با نرخ بهره که از استاندارد فدرال رزرو (نرخ تخفیف) به بانکهای تجاری شارژ می شود ، برای دیدن اینکه آیا پتانسیل ارزش افزوده وجود دارد یا خیر. CFROI میانگین بازده اقتصادی در یک سال در تمام سرمایه گذاری های یک شرکت است. متغیرهای خود را در این الگوی وارد کنید تا CFROI شرکت خود را تعیین کنید.

Cash Flow CFROI Template

در این الگوی متغیرهای زیر را وارد خواهید کرد:

  • دارایی های ثابت هزینه: این دارایی هایی هستند که انتظار نمی رود طی یک سال از آنها استفاده شود یا به پول نقد تبدیل شود. آنها می توانند شامل املاک ، گیاهان و تجهیزات (PPE) باشند و ممکن است برای تولید درآمد مورد استفاده قرار گیرند.
  • هزینه سرمایه در گردش غیر نقدی: مبلغ موجودی و مطالبات قابل دریافت
  • هزینه اجاره عملیاتی با سرمایه: به عنوان دارایی در ترازنامه ارسال شده ، این نوع اجاره نامه اجاره نامه اجاره را هزینه می کند.
  • هزینه استهلاک انباشته شده در دارایی ها: یک حساب دارایی با مانده اعتبار.
  • سالهای متوسط عمر دارایی ها: استهلاک انباشته شده با هزینه استهلاک فعلی تقسیم می شود.
  • درصد تورم درصد در طول عمر دارایی (سالانه): تغییر در قدرت خرید.
  • سالهای باقی مانده از دارایی ها: این بر اساس زمانی که دارایی به خدمت رفته و روش استهلاک ترجیحی محاسبه می شود.
  • درصد نجات درصد در پایان عمر: ارزش فروش مجدد در پایان عمر مفید دارایی.
  • درآمد فعلی قبل از بهره و مالیات (EBIT): کلیه درآمد و هزینه ها ، به جز هزینه های بهره و مالیات بر درآمد.
  • استهلاک فعلی هزینه: کسر که به گسترش هزینه ها در سالهای متمادی کمک می کند.
  • درصد مالیات حاشیه ای: درصد مالیات بر درآمد شما بر اساس براکت مالیاتی شما.
  • درصد اسمی سرمایه: نرخ بازده مورد نیاز برای ترغیب شرکت خود برای انجام یک سرمایه گذاری معین.

در زیر خروجی های این ورودی ها آمده است:

  • سرمایه گذاری ناخالص تعدیل شده (برای تورم)
  • جریان ناخالص پول
  • ارزش نجات انتظار می رود
  • سالها باقی مانده از زندگی دارایی
  • بازده جریان نقدی سرمایه گذاری (CFROI)
  • جریان نقدی در هر سال سرمایه گذاری

محاسبات و الگوی NPV و IRR

مقدار فعلی خالص (NPV) و نرخ بازده داخلی (IRR) معیارهایی هستند که برای تخمین ROI استفاده می شوند. NPV تفاوت دلار بین ارزش فعلی جریان های نقدی و جریان خروجی با گذشت زمان است. شرکت ها از NPV به عنوان ابزاری استفاده می کنند تا به آنها در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک سرمایه گذاری ارزش بلند مدت را ارائه می دهد ، برای مقایسه گزینه های مختلف سرمایه گذاری و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا آنها باید یک محصول جدید را معرفی کنند ، استفاده می کنند. IRR محاسبه ای است که با در نظر گرفتن NPV برابر با صفر ، درصد سودآوری سرمایه گذاری های احتمالی را تخمین می زند.

NPV به هر جریان نقدی جداگانه نگاه می کند ، حتی اگر نرخ تخفیف ناشناخته باشد. NPV بزرگتر از صفر باعث می شود یک پروژه از نظر مالی ارزشمند باشد. IRR پروژه ها را با استفاده از یک نرخ تخفیف ، جریان نقدی قابل پیش بینی ، ریسک برابر و زمان کوتاه تر مقایسه می کند. IRR تغییر در نرخ تخفیف را به خود اختصاص نمی دهد ، که در بعضی مواقع آن را به یک معیار ضعیف تبدیل می کند. علاوه بر این ، اگر ترکیبی از جریان نقدی مثبت و منفی وجود داشته باشد ، محاسبات IRR مؤثر نیست. برای محاسبه NPV و IRR شرکت خود ، از این الگوی استفاده کنید.

Net Profit Value and Inteal Rate of Retu IRR Calculator Template

در این الگوی موارد زیر را وارد خواهید کرد:

  • نرخ نزول
  • نوع پرداخت سری (هیچ ، یکنواخت ، شیب یا Exp درجه)
  • مقدار (A ، G یا EO)
  • G ٪ برای Exp درجه
  • تعداد دوره ها
  • برای هر دوره ، مقادیر

در زیر خروجی های این الگوی آورده شده است:

  • مبلغ برای هر دوره
  • سری مختلف برای هر دوره
  • NPV برای هر سری
  • NPV برای هر برچسب
  • IRR برای هر برچسب

الگوی ماشین حساب اجتناب از هزینه

آماده سازی برای یک کنفرانس یا یک رویداد بزرگ یک تعهد بزرگ برای یک تجارت است. هزینه های مستقیمی مانند هواپیما ، ثبت نام و اسکان و هزینه های غیرمستقیم مانند ساعات آماده سازی وجود دارد. اجتناب از هزینه شامل اقدامات یا تعویض رویدادهایی است که هزینه های آینده را کاهش می دهد ، مانند برنامه ریزی کنفرانس های مجازی ، آموزش ها یا تعویض قطعات قبل از خرابی (و آسیب بعدی به سایر قسمت ها). فعالیت های اجتناب از هزینه ممکن است هزینه های فوری بالاتری داشته باشد اما صرفه جویی در هزینه - گاهی در کل پس انداز شدید - با گذشت زمان. این یک مفهوم متفاوت از صرفه جویی در هزینه است ، که در آن شما در واقع پولی را که برای هزینه کردن برنامه ریزی می کنید پس انداز می کنید. هزینه های پایین تر ، سرمایه گذاری یا بدهی چیزی است که باعث صرفه جویی در هزینه می شود.

برای محاسبه جلوگیری از هزینه به عنوان ROI از این الگوی استفاده کنید. این ماشین حساب دارای سناریوهای مختلف از جمله آموزش ، کنفرانس و یک رویداد حضوری است. این هزینه ها به ترتیب با یک توجیهی مجازی ، یک کنفرانس مجازی و یک رویداد بزرگ مجازی مقایسه می شوند. با توجه به ورودی خود ، می توانید هزینه های هر یک از شرکت کنندگان را برای هر یک ، ضریب اجتناب از هزینه برای هر شرکت کننده و عامل اجتناب محاسبه کنید.

Cost Avoidance Calculator Template

الگوهای بازاریابی ROI و بازاریابی محتوا

بازاریابی هزینه زیادی برای هر مشاغل است. این که آیا شرکت شما در یک برنامه جامع سرمایه گذاری می کند که تبلیغات چاپی و تلویزیونی و همچنین حضور رسانه های اجتماعی را از بین می برد ، یا فقط یک صفحه فیس بوک دارد ، باید با گذشت زمان ارزش محتوای خود را بدانید. تصمیمات سیریوس در سال 2013 اظهار داشت كه 60 تا 70 درصد از محتوا استفاده نشده است. هزینه آفرینش به خودی خود هزینه هر ساعت هر شخص را با توجه به تعداد ساعات ایجاد درگیر ، به علاوه هرگونه هزینه واقعی محتوا شامل می شود. داشتن ROI برای محتوای بازاریابی می تواند به ایجاد انگیزه در کارکنان شما در استفاده از آن کمک کند.

ROI بازاریابی (MROI) به سادگی درآمد حاصل از محتوای شما منهای هزینه تولید محتوای شما است. این یک محاسبه ساده است ، اما برخی از متخصصان هشدار می دهند که متخصصان بازاریابی باید چگونگی و آنچه را که اندازه گیری کرده اند برای نشان دادن به ذینفعان تعریف کنند که آیا آنها ROI کوتاه مدت خاص کانال را تعریف می کنند یا برای بودجه بلند مدت یا تصمیمات استراتژیک تعیین می کنند. در این الگوی ROI بازاریابی ، به منظور مقایسه ارزش نسبی آنها ، فضایی برای ابتکارات بازاریابی چندگانه پیدا خواهید کرد.

MROI Marketing Retu on Investment Calculator Template

برای استفاده از این الگوی ، موارد زیر را وارد کنید:

  • کل هزینه ابتکار عمل
  • گردش کل/مخاطب
  • نرخ پاسخ (درصد منجر به تولید مخاطب)
  • نرخ تبدیل (درصد سرب که خریداری می کند)
  • متوسط درآمد در هر فروش
  • سود متوسط در هر فروش

از این ورودی ها ، این خروجی ها را دریافت خواهید کرد:

  • کل هزینه های همه ابتکارات
  • کل هزینه/مخاطب برای همه ابتکارات
  • متوسط سود در هر فروش برای همه ابتکارات
  • تعداد سرب تولید شده
  • تعداد فروش
  • افزایش کل درآمد
  • هزینه کل
  • افزایش سود کل
  • ROI
  • ROI درصد
  • هزینه هر سرب
  • هزینه برای هر فروش
  • شکستن حتی نرخ پاسخ
  • حتی نرخ تبدیل را بشکنید
  • حتی سود هر فروش را بشکنید

تقاضا برای اندازه گیری و گزارش بازاریابی با هزینه های بازاریابی در حال افزایش است. معیارهای زیادی وجود دارد که باید گزارش شود تا موفقیت برنامه بازاریابی شما را نشان دهد. بسیاری از متخصصان برای دستیابی به پشتیبانی مورد نیاز خود ، راحت در ارتباط با تأثیر خود در معیارهای خط پایین ارتباط برقرار نمی کنند. معیارهای کلیدی که هر فرد بازاریابی باید گزارش راحت باشد شامل موارد زیر است:

رسیدن

  • Total Reach: تعداد افرادی که شرکت شما می تواند در شبکه ها و سیستم عامل های مختلف شما به آن برسد. هر یک مشتری بالقوه است.
  • دسترسی به کانال: تعداد افراد زیر یا مشترک در هر کانال.

بازدیدها

  • کل بازدیدهای وب سایت: تعداد افرادی که در یک دوره زمانی از وب سایت شما بازدید کرده اند. این متریک نشان می دهد که بازاریابی ورودی شما به خوبی افراد را به وب سایت شما هدایت می کند ، که در طی ماه (MOM) نیز ماهانه ردیابی می شود.
  • بازدیدهای وب سایت توسط منبع: این متریک گزارش می دهد که افراد از طریق وب سایت شما می آیند تا تعیین کنند که کمپین های خاص چگونه کار می کنند.

منجر می شود

  • کل منجر به تولید: این متریک علاقه شما را برای محصولات یا خدمات نشان می دهد. این یکی از قوی ترین شاخص های ROI است.
  • سربهای تولید شده توسط منبع: این متریک کانالهایی را نشان می دهد که بیشترین میزان را تولید می کنند ، که به شما امکان می دهد روی با ارزش ترین منابع تمرکز کنید.

مشتری

  • کل مشتریانی که توسط بازاریابی هدایت می شوند: این آهنگ های متریک که کمپین های بازاریابی بیشترین مشتریان را به دست می آورند.
  • بازاریابی مشتریان را بر اساس منبع تولید می کند: منبع مشتریان به دست آمده توسط هر کمپین را پیگیری کنید.

نرخ تبدیل

  • بازدید از Lead Conversion Rat E: این درصد افرادی را که بازدید از وب سایت آنها به رهبری جدیدی برای فروش تبدیل می شود ، اندازه گیری می کند.
  • منجر به نرخ تبدیل مشتری: این میزان درصد افرادی که از آن خارج می شوند منجر به مشتریان می شود. این متریک به تعیین اینکه آیا کمپین های شما منجر به فروش می شوند ، کمک می کند.
  • بازدید از مشتری تبدیل به موش E: این قیف کلی است: آیا تولید ترافیک شما به مشتری تبدیل می شود.

الگوی معیارهای بازاریابی محتوا

برای ثبت معیارها برای گزارش با این الگوی از هر یک از پنج دسته فوق استفاده کنید. این فضایی را برای هر نمودارهای متریک و آماده فراهم می کند تا به عرشه بازاریابی خود اضافه شود تا بتوانید موفقیت خود را ارائه دهید. الگوهای دسترسی ، بازدیدها ، سرب و مشتریان را پر کنید و الگوی نرخ تبدیل شما به طور خودکار از داده های شما پر می شود.

Content Marketing Metrics Template

الگوی معیارهای بازاریابی محتوا را بارگیری کنید

تجزیه و تحلیل ROI وب سایت و الگوی

Google Analytics می تواند به شما در تعیین ارزش مالی محتوای خود کمک کند تا بتوانید ROI را محاسبه کنید. از GA برای ردیابی URL ها از تمام مطالب وب خود ، مانند وب سایت ، فیس بوک ، خبرنامه ها و هر منبع دیگر استفاده کنید. شما می توانید پیگیری کنید که چه کسی به سایت شما می آید و مسیری که برای رسیدن به آنجا طی کرده اند. به عنوان مثال ، می توانید تعداد چند بار شخصی را از یک پست فیس بوک به سایت خود دسترسی داشته باشید ، یا چند بار محتوای شما از سایت شما بارگیری شده است.

برای راه اندازی Google Analytics ، با ورود به سیستم یا ایجاد یک حساب تحلیلی شروع کنید. ملک خود را در برگه Admin تنظیم کنید. ملک شما وب سایت ها یا برنامه های شما است که می خواهید ردیابی کنید. در اینجا نحوه تنظیم Google Analytics آورده شده است:

  • در ستون حساب ، کدام حساب را می خواهید ویژگی را اضافه کنید.
  • اگر وب سایت یا برنامه ای را که می خواهید تنظیم کنید مشاهده نمی کنید ، در ستون Properties ، روی + ایجاد ویژگی کلیک کنید.
  • آیا می خواهید تجزیه و تحلیل برای یک وب سایت یا یک برنامه را انتخاب کنید.
  • برای یک برنامه ، روی Firebase کلیک کنید. برنامه را از منو انتخاب کرده و روی برنامه Coect کلیک کنید.
  • بعد از انتخاب برنامه ، یا اگر وب سایت دارید ، نام را وارد کنید.
  • برای یک وب سایت ، URL وب سایت را تایپ کنید.
  • دسته صنعت را انتخاب کنید.
  • منطقه زمانی گزارش را انتخاب کنید.
  • روی دریافت شناسه ردیابی کلیک کنید. این انتخاب تنظیم شده برای ملک شما را تکمیل می کند.
  • برای جمع آوری داده ها ، کد ردیابی را تنظیم کنید.

نمای گزارش را در ملک خود تنظیم کنید. گزارش داده را می توانید بر اساس چه فیلترهایی اضافه کنید:

  • برای نمای مورد نظر برای ایجاد به حساب و املاک بروید.
  • در ستون View ، روی منو کلیک کنید ، سپس روی + ایجاد نمای جدید کلیک کنید.
  • وب سایت یا برنامه را انتخاب کنید.
  • نام را وارد کنید
  • منطقه زمانی گزارش را انتخاب کنید.
  • برای ایجاد نمای شناسه کاربر ، در صورتی که خاصیت شما دارای ویژگی فعال شده است ، بر روی کلیک کنید. اگر فقط یک نمای گزارش می خواهید ، این کار را خاموش کنید.
  • کلیک کنید + ایجاد نمای.
  • تنظیمات را ویرایش کنید.

کد ردیابی را به وب سایت یا برنامه خود اضافه کنید.

  • به حساب و املاک بروید که می خواهید یک کد ردیابی اضافه کنید.
  • روی ردیابی اطلاعات کلیک کنید.
  • روی کد پیگیری کلیک کنید.
  • کد (برچسب سایت جهانی) را که تولید شده است انتخاب و کپی کنید و آن را در وب سایت خود قرار دهید. در اینجا یک نمونه از برچسب سایت جهانی وجود دارد:

GTAG ('JS' ، تاریخ جدید ()) ؛

  • برای هر صفحه ای که می خواهید ردیابی کنید ، آن را در قسمت قرار دهید. اگر در حال حاضر یک برچسب سایت جهانی وجود دارد ، فقط خط پیکربندی یا کد را به دنبال "پیکربندی" اضافه کنید. در این مورد:

الگوی ماشین حساب ROI وب سایت

برای تعیین چگونگی عملکرد صفحات شما می توانید اهداف را در صفحه Analytics خود اضافه کنید. اطلاعات را از وب سایت یا برنامه خود در این ماشین حساب ROI وب سایت وارد کنید تا ROI را برای ترافیک مبتنی بر وب خود تعیین کنید. یک مرور کلی کمپین وب سایت را در یک برگه رول پیدا خواهید کرد ، که به شما می گوید کدام کمپین ها موفق ترین هستند تا بتوانید آنها را مقایسه کنید.

Website ROI Calculator Template

در این الگوی ماشین حساب ، صفحات گسترده ای را برای هر یک از کمپین های خود پیدا خواهید کرد. ورودی های هر کمپین به شرح زیر است:

  • ارقام تاریخ به روز شده
  • واحد پول
  • نام به روزرسانی کارکنان
  • هدف ROI (درصد)
  • هدف ROI (روزها)
  • تاریخ راه اندازی سایت
  • تعداد بازدید کنندگان منحصر به فرد
  • تعداد خالص بازدید کنندگان منحصر به فرد
  • تعداد صفحه نمایش
  • هزینه های توسعه
  • توسعه مفهوم
  • عملیات ، پشتیبانی ، میزبانی
  • منابع داخلی
  • دیگر هزینه ها
  • هزینه های بازاریابی
  • فراخوانی به اقدام و درآمد

از این ورودی ها ، موارد زیر خروجی های شما هستند:

  • روزهای استی
  • نمای متوسط صفحه (صفحات در هر بازدید کننده)
  • کل هزینه توسعه و عملیات
  • هزینه کل بازاریابی
  • کل عملیات توسعه و بازاریابی
  • کل درآمد
  • درصد ROI (بیش از 0 درصد سود است)
  • درآمد/هزینه (درصد سرمایه گذاری برگشتی)
  • روزها برای شکستن حتی (با نرخ فعلی فعالیت)
  • روزها برای رسیدن به هدف ROI (با نرخ فعلی)
  • پیش آگهی: ROI بر اساس دوره زمانی ذکر شده و نرخ فعلی

راه دیگر برای کشف درآمد حاصل از محتوای وب شما ، بررسی فروش آنلاین خود است. هر بار که محصولات را در وب سایت خود می فروشید ، می توانید از محتوای دیجیتالی خود برای سوق دادن مشتریان به صفحات فروش خود استفاده کنید. هر بار که یک مقاله وبلاگ ارسال می کنید ، باید پیوندهایی وجود داشته باشد که مشتریان شما می توانند برای رسیدن به محصولات شما دنبال کنند. از این بازدیدهای صفحه ، به درآمد حاصل از دوره و تعداد بازدیدهای محتوای خود نگاه کنید.

برنامه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای مدیریت رسانه های اجتماعی و محتوای بازاریابی خود که می توانید خریداری کنید نیز استفاده کنید. برخی از این نرم افزار به نرم افزار موجود شما وصل می شوند تا گزارش شما آسانتر شود. اگر درآمد شما به محتوای بازاریابی اجتماعی شما بستگی دارد ، ارزش بررسی ویژگی های آنها و سهولت استفاده برای شرکت خود را دارد. برخی از این برنامه ها شامل Hootsuite ، HubSpot ، Buzzsumo و Quintly هستند.

الگوهای ROI ابتکار کیفیت بهداشتی

با هزینه های مراقبت های بهداشتی ، برنامه های بهداشتی تحت حمایت دولت و خصوصی باید بتوانند ROI خود را برای اندازه گیری تأثیر ابتکارات بهبود کیفیت خود ثابت کنند. این هفت برگه می تواند به شما در اثبات ROI ابتکار بهبود کیفیت خود کمک کند:

  • هزینه های اولیه: در این الگوی ، هزینه های پرسنل درگیر در این ابتکار گذاشته می شود ، و همچنین هزینه های اضافی مانند لوازم ، خدمات پیمانکاری و تجهیزات. کل هزینه های سرمایه گذاری اولیه محاسبه می شود. این هزینه سال 1 است.
  • هزینه های عملیاتی: این الگوی صفحه گسترده داده ها را از صفحه گسترده هزینه های اولیه شما برای سال 1 بیرون می کشد و به شما امکان می دهد داده ها را برای سالهای متوالی ابتکار عمل خود اضافه کنید. می توانید برای کارمندان اضافی و هزینه های شناخته شده اضافه و تنظیم کنید ، و سپس صفحه کار کل هزینه های هر سال را محاسبه می کند.
  • مداخله ادعاها: از داده های مربوط به مطالبات برای تخمین پس انداز در سال استفاده می شود. ورودی های این صفحه گسترده شامل پرداخت های واقعی از هر دسته از مطالبات و پس انداز تخمین زده شده توسط دسته ادعا برای هر سال ، عضویت ماهانه برای این ابتکار و تعداد ماه های سال در ابتکار عمل است.
  • COMMS-CONTROL: داده های گروه کنترل مطالبات (بدون مداخله) تفاوت در مداخله را در مقابل تغییراتی که مصنوعی از دلایل دیگر است ، نشان می دهد. حفظ یک گروه کنترل مهم است تا نشان دهد که پیشرفت هایی از ابتکار عمل شما حاصل می شود و نه از پیشرفت های دیگر یا طبیعی.
  • مطالبات-پیشرفته: این صفحه گسترده داده های مربوط به کنترل مطالبات و ادعاهای مداخله را برای تعیین پس انداز شما و اینکه آیا این پس انداز به ابتکار کیفیت شما مربوط می شود ، گردآوری می کند.
  • ROI: این صفحه گسترده به طور خودکار داده ها را از سایر صفحه های گسترده شما کامپایل می کند و کل هزینه های سرمایه گذاری سالانه تخفیف ، کل پس انداز سالانه تخفیف و خلاصه ROI را که شامل جریان نقدی خالص سالانه ، ROI تجمعی ، ارزش فعلی خالص و نرخ داخلی است ، محاسبه می کند. برگشت.
  • roi-incremental: مانند صفحه گسترده ROI ، این الگوی پس انداز و خلاصه ROI را محاسبه می کند ، اما برای داده های افزایشی.

Healthcare QI ROI Template

الگوهای ROI پروژه

پروژه های زیادی وجود دارد که شما را به محاسبه ROI نیاز دارند. برخی از این موارد ممکن است به دلیل تغییر سیستم یا سیستم نرم افزاری باشد که می تواند بسیار گران شود ، بنابراین قادر به گزارش ROI به ذینفعان شما بسیار مهم می شود.

آن الگوی ماشین حساب ROI

در زیر یک ماشین حساب ROI برای هر ابتکار عمل یا پروژه اصلی IT است. این ماشین حساب ستون هایی را برای شامل داده ها تا هشت سال فراهم می کند ، اما می توانید سالهای بیشتری را به عنوان ستون اضافه کنید. ورودی ها شامل موارد زیر است:

  • پس انداز هزینه براساس سال
  • هزینه های انتخابی
  • هزینه های اجرای
  • هزینه های مداوم
  • نرخ تخفیف پروژه

خروجی های این شامل زیرنویس های هر ، جریان نقدی ، جریان نقدی تجمعی و نتایج است. نتایج شامل موارد زیر است:

  • کل پس انداز هزینه/درآمد پروژه
  • کل هزینه های پروژه
  • پس انداز/درآمد خالص پروژه
  • ROI (بعد از پنج سال)
  • مقدار فعلی خالص (NPV)
  • نرخ نزول
  • نرخ بازده داخلی (IRR)
  • بازپرداخت (Breakeven) سال

برای سهولت گزارش ، نمودارهایی درج شده است که به طور خودکار جریان نقدی پروژه سالانه ، تجزیه و تحلیل اجرای کلی پروژه و صرفه جویی در هزینه های کل پروژه/تجزیه و تحلیل درآمد را نشان می دهد.

IT ROI Calculator Template

ماشین حساب ROI برای سیستم های مدیریت چرخه زندگی (PLM)

یکی دیگر از ماشین حساب های ROI نرم افزاری برای سیستم های مدیریت چرخه عمر محصول (PLM) است. ورودی های این ماشین حساب موارد زیر را شامل می شود:

  • درآمد کل سازمان
  • کل سرمایه گذاری سه ساله
  • هزینه سرمایه
  • سال ها
  • هزینه مستقیم کالا
  • هزینه مستقیم سود کالا
  • حاشیه عملیاتی فعلی
  • درآمد محصول جدید فعلی
  • رشد محصول جدید
  • کل هزینه تحقیق و توسعه
  • پس انداز توسعه محصول
  • کاهش قراضه
  • کل هزینه موجودی
  • کل هزینه نیروی کار
  • هزینه کار اکو/کاهش سالانه
  • درصد کل سرمایه گذاری در سال

خروجی های این ماشین حساب موارد زیر را شامل می شود:

سالانه:

  • مبالغ سرمایه گذاری
  • بخشی از مزایای استاندارد سازی
  • TTM و همکاری
  • پس انداز PDM
  • صرفه جویی در کاهش محیط زیست
  • پس انداز مجدد
  • جریان نقدی خالص

به طور کلی :

از نمودار استفاده کنید که به صورت بصری NPV جریان نقدی تجمعی را نشان می دهد تا ذینفعان خود را به روز کنید.

Product Lifecycle Management ROI Calculator

پرونده تجاری و الگوی ROI رویداد

ایجاد یک پرونده تجاری به تیم یا شرکت شما کمک می کند تا بودجه را در هر پیشنهادی توجیه کند. این سود مورد انتظار از هرگونه تعهد است ، خواه شما برای جایگزینی تجهیزات قدیمی یا شروع یک برنامه بازاریابی تازه ، پرونده ای را ایجاد کنید. استفاده از ROI و سایر معیارهای جریان نقدی روشی عالی برای کمک به شما در ساخت پرونده تجاری خود است - به ویژه در مورد سرمایه گذاری های فناوری که مدیران مالی می توانند هزینه ها و مزایای مورد انتظار را برای محاسبه ROI شناسایی کنند. به عنوان مثال ، شما ممکن است بخواهید برای رویدادی که شرکت شما در نظر دارد میزبان باشد ، یک پرونده تجاری ایجاد کنید. بر اساس ROI از رویدادهای گذشته ، می توانید اطلاعات شرکت خود را در مورد سطح رویداد برای اهداف آنها ارائه دهید. به عنوان مثال ، اگر ROI ها به طور قابل توجهی متفاوت باشند ، می توانید به جای یک مهمانی کوکتل با هزینه کوچک و کم هزینه ، برای یک رویداد رسمی بزرگ ایجاد کنید ، و این رویداد بزرگ باعث ایجاد مشتری های بیشتری می شود. از این الگوی ماشین حساب ROI رویداد ساده استفاده کنید تا با وارد کردن تعداد شرکت کنندگان ، هزینه ها و اطلاعات معامله ، چه ROI رویدادهای گذشته شما را به دست آورد. خروجی ها سپس هزینه رویداد را برای هر نفر ، ROI و درصد ROI می دهند.

Event ROI Calculator Template

توجیه و هزینه کل الگوی ROI مالکیت

در همین راستا به عنوان اثبات یک پرونده تجاری ، یک برنامه تجاری باید نوعی توجیه اقتصادی داشته باشد تا دانش خود را در اختیار ذینفعان قرار دهد که آنها در حال تصمیم گیری در مورد سیاست های صحیح و تصمیم گیری های مالی هستند. ROI یک انتخاب مناسب است ، اگرچه هزینه های نامشهود یا فازی را در نظر نمی گیرد و مزایایی که ممکن است تجزیه و تحلیل هزینه و سود (CBA) نشان دهد. با این حال ، از آنجا که این اقدامات فازی است ، ممکن است به هر حال داده ها را به طور دقیق نشان ندهند.

هزینه کل مالکیت (TCO) به ارزیابی هزینه ها در یک شرکت برای محصولات یا سیستم ها کمک می کند. به طور عمده در IT مورد استفاده قرار می گیرد ، TCO به طور کلی نه تنها سخت افزار و نرم افزار را شامل می شود ، بلکه کسب ، مدیریت ، پشتیبانی ، هزینه ها ، آموزش و هرگونه ضرر و زیان دیگر را نیز در طول اجرای پیش بینی می کند. این محاسبه با استفاده از داده ها در طی چند سال انجام می شود ، بنابراین می توانید چرخه عمر TCO را ارائه دهید. از TCO می توان برای توجیه جامع خریدهای جدید نرم افزار استفاده کرد - به ویژه که آنها به طور کلی چنین چشم اندازهای گران قیمت هستند. TCO داده های منفی در یک معادله ROI است که نشان می دهد چه هزینه می کنید.

علاوه بر این ، بسیاری از متخصصان علاقه مند به TCO همچنین داده های جلوگیری از هزینه یا داده های مثبت را در یک معادله ROI می خواهند. به عنوان مثال ، با هر دو TCO و جلوگیری از هزینه ، می توانید ROI جایگزین کردن یک سیستم نرم افزاری را که عملکردی را انجام می دهد که موجب صرفه جویی در هزینه شما می شود ، محاسبه کنید.

از این الگوی برای چنین سناریویی استفاده کنید ، جایی که TCO یک سیستم نرم افزاری (مانند یک بستر توجیهی مجازی) و جلوگیری از هزینه یک توجیهی مجازی برای کشف ROI ترکیب شده است. همچنین می توانید از الگو به طور مستقل برای تعیین یا جلوگیری از هزینه TCO یا هزینه استفاده کنید. در این الگوی ، فضایی برای وارد کردن هزینه های مستقیم و غیرمستقیم خود در طی چندین سال پیدا خواهید کرد. ورودی ها شامل هزینه های زیر است:

  • سخت افزار
  • نرم افزار
  • مدیریت
  • حمایت کردن
  • پیاده سازی
  • کار برنامه ای

همچنین فضایی برای وارد کردن داده های اجتناب از هزینه وجود دارد. موارد زیر از داده های ورودی محاسبه می شود:

  • کل هزینه مالکیت/سال
  • اجتناب از هزینه تعویض کل
  • ROI
  • ROI درصد
  • ROI/سال
  • کل اجتناب از هزینه بالقوه
  • ROI بالقوه
  • درصد ROI بالقوه
  • ROI/سال بالقوه

Total Cost of Ownership ROI Calculator Template

الگوهای ROI ساده

تجزیه و تحلیل ROI می تواند در سطح پیچیدگی آن متفاوت باشد. صرف نظر از میزان داده ها ، فرمول اصلی ROI سه مرحله را شرح می دهد:

  1. هزینه را تخمین بزنید: بسته به پروژه یا رویداد برنامه ریزی شده ، هزینه ها ممکن است سخت یا نرم باشد. هزینه های سخت ساده است و هر چیزی است که با دریافت همراه باشد ، مانند هزینه سفر ، هزینه ثبت نام و هزینه های سرگرم کننده. هر یک از این موارد می تواند هنگام ساخت یا استفاده از ماشین حساب ROI یک مورد خط باشد. هزینه های نرم پیچیده تر است زیرا آنها می توانند تعداد ساعات صرف شده برای تهیه ، حضور و پیگیری و پیگیری بعد از این رویداد را شامل شوند. این همچنین می تواند شامل زمان صرف شده ، تحقیق و مسافرت باشد. این ساعات "نرم" را با نرخ ساعتی کارمندان از پرداخت پایه خود برای محاسبه هزینه نرم ضرب کنید. هزینه های سخت و نرم را برای بازنمایی بهتر برآورد هزینه ترکیب کنید.
  2. بازده را تخمین بزنید: ابتدا متریک موفقیت خود را تعریف کنید. برای یک رویداد از نوع کنفرانس ، این ممکن است متفاوت باشد ، اما نوع رویداد و عملکرد شرکت خود را در بازار در نظر بگیرید. تیم شما باید به شما در تعریف معیارهای موفقیت خود کمک کند. تعریف معیارهای موفقیت ، بخشی از هنر ، بخشی از علم است. اگر معیارها توسعه یافته باشند ، آنها باید با برنامه استراتژیک شما و شاخص های کلیدی عملکرد شما (KPI) هماهنگ باشند.
  3. محاسبه ROI: ROI را با تقسیم بازده فعالیت بر اساس هزینه آن محاسبه کنید. در زیر فرمول دیگری که ممکن است دنبال کنید:

ROI = (سود از سرمایه گذاری - هزینه سرمایه گذاری) / (هزینه سرمایه گذاری)

ماشین حساب ROI ساده الگوی اکسل

ماشین حساب ROI ساده ضمیمه یک الگوی اکسل است. ROI ممکن است در اکسل محاسبه شود ، اما هیچ فرمول خاصی برای آن وجود ندارد - به سادگی ورودی ها و خروجی ها را نشان می دهد تا به شما در رسیدن به شماره نهایی کمک کند. در این الگوی چهار روش مختلف برای محاسبه ROI پیدا خواهید کرد. اما ، همیشه باید ارزش سرمایه گذاری اصلی یا قیمت سهم خود را وارد کنید.

Simple ROI Calculator Template

دانلود الگوی ساده ماشین حساب ROI

چهار روش موجود در الگوی فوق شامل روش درآمد خالص ، روش افزایش سرمایه ، روش بازده کل و روش سالانه: روش درآمد خالص: تقسیم سود خالص توسط کل دارایی ها. ارزش سرمایه گذاری اصلی خود و درآمد خالص آن را وارد کنید ، این همان چیزی است که کمتر از مالیات و کسر درآمد.

  • روش افزایش سرمایه: پایه هزینه خود را از درآمد حاصل از سرمایه خود کم کنید. قیمت سهم اصلی و قیمت سهام فعلی خود را وارد کنید.
  • روش بازگشت کل: نرخ واقعی بازده سرمایه گذاری در طی یک دوره زمانی ، از جمله سود سرمایه ، بهره و هر سود سهام. قیمت سهم اصلی ، سود سهام خود و قیمت سهام فعلی را وارد کنید.
  • روش سالانه: این مبلغ متوسط هندسی است که هر سال در یک زمان معین به دست می آید. هندسی برای نشان دادن ترکیب است. هنگامی که سهم (ها) را خریداری کردید ، و هنگامی که آنها را فروخته اید ، قیمت سهم اصلی ، قیمت سهم فروش را وارد کنید.

بازده سرمایه گذاری (ROI) چیست؟

شرکت ها از ROI برای سنجش سود از هر نوع سرمایه گذاری اعم از وقت ، پول و انرژی استفاده می کنند. بازده سرمایه گذاری (ROI) یک اقدام عملکردی است که می تواند در موارد ساده از طریق فرمول یا در موارد پیچیده تر از طریق الگوی با فرمول های مختلف محاسبه شود. محاسبات هنگامی اتفاق می افتد که آنچه را که در مقابل آنچه بدست می آید وارد کنید. این همچنین می تواند یک دیدگاه سرمایه گذاری از جریان نقدی یک شرکت از طریق اقدامی که انجام داده است باشد. به عبارت دیگر ، سود یک سرمایه گذاری با هزینه تقسیم می شود تا ببیند آیا ارزش آن را دارد یا خیر. ROI بسته به صنعت تجارت ، تفسیرهای زیادی دارد. برای بسیاری از مشاغل ، ROI صرفاً اندازه گیری سود مالی یا ضرر نسبت به هزینه هایی مانند کسر ، هزینه ها ، نیروی کار یا منابع است.

در مدیریت پروژه ، ROI به مشاغل کمک می کند تا تعیین کنند که آیا می خواهند در پروژه های خاص سرمایه گذاری کنند و در مورد چندین پروژه ، تصمیم بگیرند بین آنها تصمیم بگیرند. در مورد پروژه های بلند مدت ، مشاغل برای محاسبه دقیق ROI باید تورم و درآمد آینده را در نظر بگیرند. در مورد برخی از پروژه های با کیفیت ، محاسبه ROI ممکن است دشوار باشد زیرا تبدیل داده های غیر قابل قبول مانند ایده ها و احساسات خوب به ارزش های پولی دشوار است. به عنوان مثال ، صرف هزینه برای قرار دادن در یک اتاق خواب جدید ممکن است کارمندان شما را شادتر کند و نسبت به محیط خود احساس مثبت تر کند. با این حال ، محاسبه درآمد یک اتاق استراحت جدید دشوار است.

ROI به عنوان یک مفهوم و یک فرمول خاص استفاده می شود. به عنوان یک مفهوم ، می تواند سودآوری یا کارآیی را اندازه گیری کند. مردم هنگام بحث در مورد آنچه برای ورودی خود باز می گردند ، به ROI مراجعه می کنند. با این حال ، ROI یک معیار واقعی است که می تواند به عنوان نسبت یا درصد محاسبه شود. فرمول اصلی برای محاسبه ROI:

ROI = سود خالص / کل سرمایه گذاری *100

شما به دلایل مختلف از ROI استفاده می کنید:

  • ارزش قابل اندازه گیری را ارائه دهید: ROI اطلاعاتی در مورد ارزش یک پروژه در اختیار رهبران قرار می دهد و می تواند با از بین بردن عدم اطمینان و مزایای ذهنی به حمایت خود کمک کند.
  • پشتیبانی از ذینفعان را بسازید: هنگامی که یک پروژه برای تصمیم گیری آماده است (خواه تصویب شود یا خیر) ، محاسبه ROI اطلاعات مورد نیاز خود را برای ارائه یا انکار پشتیبانی خود به ذینفعان می دهد.
  • مزایای اضافی را نشان دهید: محاسبه ROI به یک عملکرد اجباری برای کارکنان تبدیل می شود تا مزایایی را که ممکن است در ابتدای یک پروژه در نظر نگرفته باشند ، تعیین کند.
  • اولویت بندی پروژه ها: بسیاری از شرکت ها از ROI به عنوان یک متریک برای رتبه بندی پروژه های خود استفاده می کنند.

با این حال ، مدل سازی ROI محدودیت هایی دارد. برخی از مدلها به اندازه کافی در هزینه ها و بازده های دقیق آن عامل نیستند. ارزیابی هزینه های نرم یا نامشهود دشوار است. مسئله دیگر این است که هزینه ها و بازده یک پروژه ممکن است با پیش بینی ها مطابقت نداشته باشد. سرانجام ، برخی از مدل های ROI ممکن است چیزی بیش از یک اندازه گیری مالی از یک پروژه نباشد ، و به ذینفعان اندازه گیری ناکافی از بازده یا ایجاد سوء تفاهم واقعی پروژه می دهد.

بیش از یک راه برای مدل سازی ROI وجود دارد ، و تحلیلگران مختلف می توانند مدل های متفاوتی را مدل کنند ، احتمالاً نتیجه را نادرست نشان می دهند. بنابراین ، ذینفعان و رهبران مشاغل باید نه تنها از ROI یک پروژه بلکه نحوه مدل سازی آن سؤال کنند. تأثیراتی که یک پروژه بر بیش از فقط تجارت دارد ، گاهی اوقات از بین می رود. به عنوان مثال ، بازده اجتماعی سرمایه گذاری (SROI) یک معیار مدرن است که پیامدهای اجتماعی ، زیست محیطی ، اقتصادی و زیست محیطی را در پروژه ها در نظر می گیرد. SROI از نقشه برداری ضربه استفاده می کند ، که یک تکنیک برنامه ریزی استراتژیک است.

فرمول ROI

ROI با کم کردن هزینه پروژه از ارزش مالی محاسبه می شود. ارزش مالی همان چیزی است که پروژه به شما بازپرداخت می کند ، اما گاهی اوقات عدم اطمینان در اختصاص ارزش های پولی به نتایج وجود دارد. برای انجام این کار ، مقادیر را به اجزای شناخته شده بشکنید و آنها را تعریف کنید. این مؤلفه ها معمولاً شامل زمان ، حجم و دلار برای زمان و پروژه مانند این فرمول هستند:

ارزش مالی = TVD حاضر - پروژه TVD

v = حجم ، مقدار واحدها

در حال حاضر = مقدار فعلی

پروژه = ارزش یک پروژه موفق

یک نمونه از استفاده از این فرمول ، پروژه ای را در نظر می گیرد که چرخه تولید را 20 درصد کاهش می دهد. این تیم محاسبه کرد که هزینه تولید محصول آنها 5000 دلار بوده است. زمان تولید یک واحد 10 ساعت ، با دستمزد 90 دلار در ساعت و 41،00 دلار مواد بود. برای تولید 500 مورد از این واحدها ، هزینه خط تولید 2. 5 میلیون دلار بود.

این پروژه زمان چرخه تولید را 20 درصد ، از 10 ساعت به هشت ساعت کاهش داده است ، در حالی که هزینه های باقی مانده را یکسان نگه می دارد. هزینه تولید جدید 4،820 دلار در هر واحد و 2. 41 میلیون دلار برای خط تولید سالانه است. بنابراین ، با استفاده از فرمول فوق ، ارزش مالی پروژه ها:

ارزش مالی = 2،500،000 دلار - 2،410،000 دلار = 90،000 دلار در پس انداز سالانه

هزینه پروژه دومین مؤلفه فرمول ROI است. دو متغیر اصلی وجود دارد که هزینه پروژه را تشکیل می دهد: تجزیه کار با گذشت زمان و هزینه کار. تجزیه کار با گذشت زمان ، کار یا وظایف را به گرانول ترین سطح ممکن و در بهترین روش با ترتیب زمانی تجزیه می کند. در مدیریت پروژه ، این ممکن است به عنوان ساختار تجزیه کار (WBS) نیز شناخته شود. در اینجا یک مثال آورده شده است:

نمودار را در اینجا وارد کنید

هزینه های کار مورد نیاز به پزشک نیاز دارد که هنگام اختصاص هزینه ها عوامل خاصی را در نظر بگیرد. حتی این عوامل می توانند به طور گسترده ای متفاوت باشند ، آنها می توانند موارد زیر را شامل شوند:

  • هرگونه اجاره/اجاره
  • منابع ، مانند کارگران
  • نرخ دستمزد
  • ساعت برای تکمیل کار
  • هزینه های سرمایه (سخت افزار/نرم افزار)

پس از تعریف این هزینه ها ، می توانید آنها را به WBS خود اضافه کنید ، مانند مثال زیر:

نمودار را در اینجا وارد کنید

برخی از روشهای دیگر برای تجزیه کار شامل موارد زیر است:

  • نمودارهای گانت: اینها WBS با گذشت زمان هستند و وظایف خود را در مراحل کار قرار می دهند. برای ایجاد خود ، به "نحوه ایجاد نمودار گانت در اکسل" مراجعه کنید.
  • نقشه های فرآیند یا نمودارهای جریان فرآیند: اینها کار پروژه را به عنوان مراحل گردش کار نشان می دهند. این یک نمایش بصری از کار شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقشه های فرآیند ، به "راهنمای ضروری نقشه برداری فرآیند تجارت" مراجعه کنید.

اینها همه ابزارهای مفیدی برای هزینه پروژه های شما هستند ، اما پزشکان نیز باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

  • هزینه های یک بار در مقابل هزینه ها با گذشت زمان: برخی از تجهیزات ممکن است یک خرید یک بار یا اجاره در طی سال ها باشد. برای بدست آوردن ارقام دقیق ROI ، این هزینه ها را در طول دوره قرار دهید.
  • در نظر بگیرید که هزینه فرصت ممکن است باشد: وقتی بیش از یک پروژه برای مقایسه دارید ، ممکن است پس انداز وجود داشته باشد که می توانید به شرکت خود برگردانید. به یاد داشته باشید که فرصتی برای انجام پروژه ممکن است دارای ارزش باشد.
  • تخمین آزادانه: هر زمان که یک منطقه خاکستری برای برآورد هزینه وجود داشته باشد ، تخمین بیشتر کنید. هزینه های بیش از حد پروژه ها را تأخیر می کند و اعتماد به نفس را از بین می برد.

هنگامی که تمام ارزش های مالی و هزینه های پروژه را محاسبه کردید ، فرمول ROI ساده است. بیایید در مثال زیر فرض کنیم که هزینه یک بار 400000 دلار برای پروژه ما وجود دارد تا زمان تولید را 20 درصد کاهش دهد. در این مثال ، سال 5 یکنواخت می شود و هرچه شرکت پیش می رود ، یک پس انداز قابل توجه وجود دارد:

نمودار را در اینجا وارد کنید

ROI و تجزیه و تحلیل مبتنی بر بازگشت

محاسبه دیگر که در بحث ROI مهم است ، تجزیه و تحلیل مبتنی بر بازده است. صنعت مالی هنگام تلاش برای تعیین نوع رفتار سرمایه گذاری یا یک سرمایه گذار یا مدیر پول ، تجزیه و تحلیل سبک را انجام می دهد. دو نوع سبک متمایز دارای منابع مالی و مبتنی بر بازده است. مبتنی بر بازده بیشتر توسط متخصصان مالی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا داده های ورودی ماهانه به راحتی در دسترس هستند. تجزیه و تحلیل مبتنی بر بازده سه تا پنج سال بازده ماهانه یک نمونه کارها را با کل بازده شاخص های مختلف مبتنی بر سبک مقایسه می کند. استنتاج می تواند در مورد چگونگی نزدیک این نمونه کارها به شاخص های مختلف شباهت داشته باشد. به عبارت دیگر ، یک مدیر صندوق یا سرمایه گذار معتقد است که آنها به روشی خاص سرمایه گذاری می کنند. تجزیه و تحلیل مبتنی بر بازده مدلی است که نشان می دهد آیا آنها این کار را انجام داده اند. اگرچه به طور مستقیم ROI را محاسبه نمی کند ، تجزیه و تحلیل مبتنی بر بازده می تواند به تعیین اینکه آیا مدیر سرمایه گذاری شما ارزش هزینه آنها را دارد یا خیر.

تصمیمات ROI بهتری بگیرید ، سریعتر با نمودارهای موجود در صفحه هوشمند

به مردم خود توانمند شوید تا با یک سکوی انعطاف پذیر که برای مطابقت با نیازهای تیم شما طراحی شده است - به فراتر و فراتر بروند - و با تغییر این نیازها سازگار شوید.

پلتفرم SmartSheet برنامه ریزی ، ضبط ، مدیریت و گزارش کار را از هرجای دیگر آسان می کند و به تیم شما کمک می کند تا مؤثرتر باشد و کارهای بیشتری انجام شود. در مورد معیارهای کلیدی گزارش دهید و در زمان واقعی کار را با گزارش های رول ، داشبورد و گردش کار خودکار ساخته شده برای اتصال و اطلاع رسانی تیم خود به کار خود ادامه دهید.

هنگامی که تیم ها در مورد کار و شفافیت وضوح دارند ، هیچ چیزی در این مورد وجود ندارد که در همان زمان چه چیزی می توانند انجام دهند. امروز SmartSheet را به صورت رایگان امتحان کنید.

آموزش مقدماتی فارکس...
ما را در سایت آموزش مقدماتی فارکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیرام نورایی بازدید : <-PostHit-> تاريخ : چهارشنبه 25 مرداد 1402 ساعت: 11:16